„Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.“
MAP je Místní akční plán vzdělávání, který je zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání dětí a žáků do 15 let. Zahrnuje oblast včasné péče, předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání.
Tento projekt je dvouletý a je relizován po celém území ČR, jeho zpracovatelem je město ORP, MAS či dobrovolný svazek obcí.
Hlavním přínosem MAP je vybudování udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Vznikají partnerství, která napomáhají zkvalitňování vzdělávání v mateřských a základních školách, pomáhají také k řízenému rozvoji dalších služeb na podporu vzdělávání dětí a mládeže.
Cílem MAP je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách tím, že bude podpořena spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, to znamená společné informování, vzdělávání a plánování partnerských aktivit pro řešení místně specifických problémů a potřeb.Tato spolupráce povede k:
Naše místní akční skupina není zpracovatelem žádného MAPu, podílí se však a spolupracuje s realizátory MAP na svém území. Na území MAS se zpracovávají tyto projekty MAP:
Priority MAP z hlediska vzdělávání:
1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita
2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání
3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem
MAP a jeho zpracování bude podmínkou pro čerpání prostředků peněz na rozvoj školství v území, ať již prostřednictvím IROP nebo OP VVV.
MAP budou sloužit jako nástroj pro cílení výzev z Operačního programu věda, výzkum, vzdělávání (OP VVV). Získané informace z místní úrovně budou využity jako jeden z podkladů pro vyhlašování výzev pro předkládání projektů a zpracování šablon pro školy.
MAP budou sloužit také jako nástroj pro cílení výzev z Integrovaného operančího programu (IROP) a to ve smyslu koordinace investičních akcí a podpory řízení efektivního vuyžití investic v území s tím, že v IROP je soulad s MAP rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti projektů.
Na projekty MAP budou navazovat tříleté projekty tzv. MAP II.